Tuesday, May 5, 2009 By: JMimie

PART 1 - Down The Memory Lane: The Good Old Days

Sudah lama saya berfikir-fikir mahu menulis sesuatu tentang realiti diri tapi sampai sekarang masih lagi tertangguh dan tidak tahu di mana saya harus memulakannya. Sudah beberapa kali juga, beberapa rakan membuat special request supaya saya berkongsi kisah benar tentang kehidupan saya di sebalik suka duka yang pernah dan sedang terjadi dalam hidup saya tapi jawapan saya sering kali....tunggu dulu. Bukan kerana tidak sudi atau tidak suka dengan permintaan rakan2 sekalian cuma saya menunggu waktu yang saya rasa betul2 tepat untuk berbicara tentang erti cabaran, kepayahan, keperitan dan kesakitan mengharungi hari-hari sebagai seorang yang kurang upaya diri. Bagi kawan2 bloggers yang belum mengenali saya sepenuhnya atau mungkin kenal tapi sudah lama tidak berjumpa, kamu pasti tertanya-tanya apa maksud saya mengatakan diri saya kurang upaya. Catatan ini hanyalah sebagai satu prolog ringkas bagi permulaan episod pertama layar lara yang bakal kalian saksikan bersama di alam maya. Kali ini, bagi memenuhi permintaan ramai, saya akan menulis dalam BM. Mungkin ada rojak sikit tapi I'll try my best:)

Untuk coretan pembuka tabir, temani saya seketika dalam mengimbas kenangan2 silam, menyusuri jejak yang pernah dilewati bersama suatu waktu dulu ketika 'segala-galanya' masih menjadi milikku.

Once upon a time....the cheerful and active Mimie...


I miss the moment very very much!

I used to be a great lover of these activities - Camping, hiking and fellowshipping


Sunway Lagoon with best friends


KL Tower with friends

Sabbath is always a happy day - miss them like crazy...cuba kamurang zoom in...ada sesiapa yg kamu kenal? hahaha...

To be continued....

9 comments:

BeautifulSheera said...

Cantik.. tapi lagi lawa kalau ada gambar saya Mimie..

-m.i.r.a.c.l.e- said...

setiap insan punya perjalanan yang memeritkan.hanya yang kuat akan bertahan.sy pernah terdengar ttg 'keperitan' yg mimie lalui semasa zaman uitm...sy simpati namun sy hanya dpt memberi bantuan dgn ingatan yang berpanjangan ke atas rakan/saudara-mara...

IsOn said...

I think you've started it rightly my dear sis.

I always believe that God has his own purpose in all the things that happened and going to happen in our life.

I’m looking forward for the continuation. Be strong as you always are...

Little Mike (LM) said...

haku perasan sesuatu.... hehehe... macam hensom pula sya masa muda-muda duuuuuulu..

(serius da nie)... Tuhan itu punya cara yang tidak pernah kita duga sekalipun kita rasa ada 'gangguan' mencelah kehidupan sehingga ada masanya mengundang tanya... tapi semua itu indah waktunya mengikut rencana Dia.

JMimie said...

My dearest sheera...sya cari2 juga ba gmbar yg ada muka ko but dunno why couldnt find any of them. Maybe sbb sya tdk rajin cuci pics dulu2. I guess you must have more collections of our pics together than me. Bah, tulung kasi upload nanti sya copy/grab from ur blog:)

Miracle,
Setuju...tiada org yg tidak mengalami keperitan dalam hidup ini. Itu realiti kehidupan sbgai manusia. TQ di atas ingatan yg berpanjangan. Teruskan bersamaku di alam maya:)

Bro Ison,
You are always a special brother in my heart. Thinking of writing a special tribute for u next time..hehe..hopefully.

My friend Mick,
Hensem ka...hehe..sekarang pun tiada yg kurang juga bah...haha..u never change since the first day I met you. Always "a protective n loving brother" in my eyes..

yup...semuanya pasti indah pada waktunya mengikut rencanaNya. Amen.

Nunu Nopolah said...

mmm..berfikir panjang dan buat tafsiran sendiri..
anyway miss, I think you have found LOVE around you and have strenght to face everything.
mmm..masih berfikir lagi..nanti sia siasat siasat dulu..

JMimie said...

Katuk bo uku ong moniasat no..hehe..dun worry, just a matter of time, nanti sya cerita juga full story nya di sini. Nantikan episod seterusnya..chayooo..

IsOn said...

Sabar2 po bo uku. ogumu po payat dilo. indadai i mimie. ;)

ILLIE said...

lalangkasai manambung kih...

Footer