Thursday, March 12, 2009 By: JMimie

Undangan Ke Majlis Perkahwinan

Berita baik yang teramat baik...ehem sebelum itu, ini bukan majlis saya aah tapi majlis adik sepupu saya. Seperti tajuk, entry kali ini memang istimewa dan dikhususkan secara eksklusif untuk mempromosi dan dengan segala hormatnya mengundang tuan2, puan2, saudara2, rakan2 dan sesiapa saja yang dapat dan sudi datang ke majlis perkahwinan Mr Jamal & Ms Norwati (anak kepada Mendiang Cikgu Malijau Gaul) yang akan diadakan di kediaman keluarga pengantin perempuan di Kg. Nolotan, Kota Marudu pada 17 Mac 2009 (Selasa) . Turut mengundang, ibu bapa dan keluarga kedua-dua pihak pengantin. Kedatangan saudara-saudari semua sangat2 diharapkan untuk memeriahkan lagi majlis berbahagia ini.

Aturcara Majlis
10.00 am
Acara Persandingan dan Pemberkatan di Gereja SDA Nolotan
12.30 pm
Majlis resepsi di rumah pengantin perempuan



Cinta itu bukan permintaan dari seseorang tapi datang tanpa terpaksa. Cinta itu bukan buta tapi melihat dan menjadi pendengar. Cinta itu tidak selalunya cantik, tapi hati yang saling berpaut. Cinta itu bukan satu JANJI tapi satu tanda ingatan yang ikhlas. Cinta itu tidak hanya mendengar tapi bergetar tanpa kata. Cinta itu bukan setakat berbicara tapi hati ikhlas. Cinta itu tidak pernah menyiksa tapi menguji rasa. Cinta itu bukan juga paksaan tapi berkongsi arah yang sama...Cinta bukan mengajar kita menjadi lemah tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta sejati menyatukan dua jiwa di dalam segala kekurangan juga kekuatan. Semoga cinta ini berkekalan hingga ke hujung nyawa…Amin.


Bah, kawan2 semua, kayow pogi sumu'ung. Asadap mari gisak dot Nolotan ki...haha. Partama om tokow i tokow teti.

13 comments:

Junid Bin Gunsalam said...

hye..mimie..
harap2 sy cuba datang. hehe

ison said...

Ades, iti bala komoyoon nu dogon minonolipoon ko didiri bo amal. Ba, elaan i. ong aso kopidsalangan kalaga beti. amu nopo om, waro i masa kopisambatan dito. hehe...

Nota: mimie, geng lama ku i jamal dilo. ogumu mari kisah2 dagai silod SMK KM di gulu ki. hehe...

JMimie Mabin said...

hi sdr Junid,
Terima di atas kunjungan ke blog sya. Ngam la tu..kehadiran ke majlis sgt dialu-alukan. Tumi'im po do gisak Nolotan bo..hehe.

Ison,
ino no boros di jamal dogon. geng karas ku ison dilo ka mari dialo. Arapon nopo kongoi ko bo. Sambil obo kasasambatan do tongo koluarga it oleleed no amu nasambat:) minggarau po moninggurup dot suup piri bo..hehe.

KaniL said...

Mimie....

Tinori di lomboyot atau gulu..??

Ades....hari selasa bono....

NONG said...

Ai obo..banar i ko tokou e tokou ilo mimie.Eaan po,ong aso kopidsalangan kalaga oku e bo dino. Amu e osodu ino.

JMimie Mabin said...

Aman Kanil,
tinori di Lomboyot belo. satu2nya adik perempuan yg sama bapa & mama.
Nokontok nogi ari 2 ilo tu ari minggu nopo i tanak di Jonan sowo'on, sid Nolotan i. ades...kalung ino obobos mangakan dot gisak..hehe. Mongoi no pogi ong waro kosiwatan nu.

Nong,
banar ko tokow i tokow. Mongoi no ki. obbubuli ko mari ikaw diri do mangandak. mangaramai daalo bo..haha.

Mogoron said...

Tahniah sid daalo minduduwo, moleeng daalo om kikiawi dit osomok poh daalo. Aku koongoi tu landu osodu oku diti nga osomok mantad di Illie boh.

Little Mike said...

Tahniah kepada Sdr Jamal dan pasangan.. tokow i etokow.. Tidak dapat saya datang. Kalau c mogorn bilang inda dapat datang sebab jauh, tapi jauh lagi si illie dia bilang.. haha.. sya pun jauh dari c mogoron tapi jauh lagi c illie... ahaha

Selamat berbahagia!

ILLIE said...

aso noh dogon boroson diti..nawi-awi noh momungkaya di mogoron om LM..nga ong ko'ongoi poh ih ison otomon oku noh tu yalo nopo ot wakil dagai diti..intuanan moningurup kiowo ison..alasu marih kih gisak dot nolotan..aku ela'an ong it kungkung kasaramai yalo mangarakan ko amu...

bah mimie..TAHNIAH kumaa dat pangantin kih..mudah mudahan waro berkat kinoringan kuma'a dalo miduduo...

-m.i.r.a.c.l.e- said...

tahniah utk norwati. rupanya jmimie ni bersepupu dgn c norwati ni.baru saya tau hari ini. norwati rakan sebaya saya. jmimie ni saya selalu juga jumpa dulu masa tumabang tempat diorang. mama dia ni bagus! dari dia saya belajar perkataan 'longkobuyon'...

ison said...

Adess... Illie, mad osolot diri ti katalanan ku nakalaga ko posurung dot 'ginuring kantalan masak kicap' siti. Iso po jalan diti ka di Ansal, subai kosuung silo moninggurup dot sup piri Nolotan ka di Mimie.

Tongo mintingadau om kalaga oku nogi dati ki Mimie. Polulungkuon po tongo kungkung. Oruai no monolon ong orimomol no, konioi Nong?

Indadan oku ki Nong. Miwawaaya tokow do Tikung mongoi silo. Mongulangkaji oku po silod Nolotan tiya dino. Asee bida kampung halaman ku silo dilo Illie. Ilot oleeleed oku no amu nokoponingurup dot sup silo. Elaani ari 2 minggu dapan.

NONG said...

ba..miindad tokou i bo kadung keno. Ong it tanak d Jonan ot sowoon diri,yo nur ot mangansak ison..asadap mari kie yaalo mangansak..
pretan ot gisak, simbuti namatai.. turus lumangad oku di Bapa ku owo. Pakar mangansak dot gisak mari i arwah bapa ku kie. atandai nogi it pangaraja dau..tumiri diri at romou ku..;)

JMimie Mabin said...

Thank u pinsan Mogoron, LM & Illie! amu kukuoyon tu nokensodu kou banar. simbuuti diko'o sino bo.

sdri Miracle,
terima kasih di atas lawatan dn komen julung2 kali darimu..ya, pinsan insan ku bo i norwati dilo. ai, kotutun ko bala dogon diti. yoku nga kotutun oku i dika dati ong elaan ku nogi isai ngaran banar nu:)

Kepada anda semua,
Mr Jamal & Ms Norwati mengucapkan berbanyak2 terima kasih di atas ucapan selamat dan doa kalian. Datang jgn tak datang. God bless us!

Footer