Thursday, February 12, 2009 By: JMimie

25 Random Things About Me, Myself & I

Tadi bila saya buka facebook, ada mesej dari one of my close friends yang sama2 belajar di kolej dulu. Mesej itu bagitau dia kasi tagged saya dalam catatan note dia… tajuk note dia macam tajuk di atas... Pesan dalam note itu pula ialah…

“Once you have been tagged, you are supposed to write a note with 25 random things, facts, habits or goals about you. At the end, choose 25 people to be tagged. You have to tag the person who tagged you. If I tagged you, it because I want to know more about you”

OMG! Inilah assignment yang paling saya paning kapala mau buat.. hehe. Jangankan 25, 10 saja pun tidak pernah saya dapat kasi cukup. Bukan kerana tidak kenal diri sendiri tapi saya lebih suka kalau orang lain yang describe diri saya sebab deskripsi mereka lebih jujur dan baik untuk difikir2, malahan boleh menstimulasikan perubahan yang baik dalam diri sendiri.

Kawan2 semua... tulung ka... apa macam kamurang nampak saya? ... kalau dulu2 time sekolah menengah ramai yang cakap saya ini 'sumbung' la , arrogant la, dan semua yg seangkatan dengannya sebab saya terlalu sukar untuk didekati.. walaupun saya langsung tidak terniat untuk 'menyombongkan' diri.. tapi oleh kerana ramai yang cakap begitu.. so, saya menyimpulkan yang deskripsi mereka tentang diri saya pasti lebih tepat berbanding saya punya 'cakapan' sendiri... because of that.. i need your help here..

Sebagai permulaan...

1) Inspiring/motivating others is one of my neverending passions

2).............

3)............

uuuhhh... 24 more to go... HELP!

Bah kawan2... the stage is yours:)...

Note: Freda dear, let us write in BM here... hehe. TQ Fred for being a wonderful friend to me!

13 comments:

-m.i.r.a.c.l.e- said...

no. 2 ADMIRABLE!

Umar Safri said...
This comment has been removed by the author.
Umar Safri said...

btw, `orang` yg paling jujur cerminannya thdap diri kita adalah pengalaman hidup. kerana pengalaman2 itu telah menguji ketulinan diri kita yg sebenar. Salah 1 yg mengisi pengalaman itu adalah pandangan kwn2 yg mengenali kita, hehe. sy setuju! hehe..

3. mempunyai penampilan yg menarik.

4. pandai menjaga harga diri (bukan sombong, hehe).

5. suka mendalami & cepat menguasai ilmu linguistik.

6. suka memberi & menerima.

7. tabah, berani dan optimis dalam kehidupan.

9. hanya terpesona pd jejaka2 yg handsome shj, hehe... yg ini main2 saja ah.

10. cukuplah tu...

Little Mike (LM) said...

11. boleh membaca gerak geri orang
12. gerak geri orang boleh di baca
13. orang itu boleh dibaca gerak gerinya
14.boleh di baca gerak geri orang itu...
15.di baca boleh bila orang itu bergerak geri
16.. bila di baca orang itu bergerak geri..
17.bergerak geri pula orang itu bila dibaca
18... kapaningan sudah sya...

hehe...

JMimie said...

haha LM...pihak juri bilang bo.. dia kasi batal itu deskripsi ko dari 12-18 kerana membahayakan kesihatan utk dibaca.. terlalu memeningkan.. hehehe

jadi.. nombor seterusnya bkn 19 tapi 12..;)

IsOn said...

Jujur dari saya ah Mimie...

Walau pun kita dulu tidaklah se'close' macam saya dengan si Kundung (sampai kami selalu 'midudun' di rumah kamu dan pernah kami bercerita sampai 'mongingkukuuk no manuk' baru mau tidur... ish lain kali la baru sambung cerita yg ni. Lucu juga kalau ingat2 balik. Hee...)

Daripada pemerhatian saya, kau ni;

1. Dari dulu sampai sekarang nampak macam serius tapi sebenarnya senang didampingi oleh teman2 yang lebih mengenali.

2. Pintar dan berkarisma.

3. Seorang yang jujur dan setia dalam perhubungan.

4. Suka memendam rasa dan rahsia, dan menyimpannya terlalu lama sebelum diluahkan kepada seseoang yang benar2 boleh dipercayai.

5. Tidak suka menyusahkan orang lain; lebih suka merelakan sendiri yang terseksa.

6. Pengetahuan dan pengalaman hidup menjadikan kau seorang yang tabah dan suka memotivasikan orang lain.

7. Mudah memaafkan, tetapi sukar untuk mempercayai orang yang telah melukankanmu.

Osukup no beti. Pituturanan i o wokon sompori ;).

Nota: Semoga dapat membantu.

JMimie said...

ison..tq.. sya ingat jga ko sama c kundung tu dulu2.. klu time sya ada pulang dari asrama.. sayalah yg slalu suka 'ikut2' dgr crta kamu.. tapi inda pla sya tau yg kamu dua pernah nosuaban tdk tidur dagan misorita..hahaha..kalah pompuan.

(m.y).r.a.z.e.(m.y), thank u ah.

umar..salamat po(tq in tagalog..hehe)!.. "hanya tpesona pada jejaka2 yg handsome shj"..adeeh..hehe

Anonymous said...

mimie,

1 lagi sia lupa.

19. seorang yg cantik dan menawan. hehe.. yg ini mesti belanja sy makan sup sana di goshen ah. :-)

Raja Mogudan said...

yeah mmg ko sumbung sya tegur pun ko tidak layan sikit lagi sya mau pugai ko tempoh hari tapi sya tdk sampai hati -:)

JMimie said...

abuainulyasin @ umar,

belanja makan sup...buli bah kalau kau..lagipun favourite sya tu makan sup..hehe...jgn jeles yg lain..emm..milom rumasang ih tapil nu kie..ahakss..juz kidding..

Kilau_Podos,

terima kasih di atas komen yg sepedas kilau:). malang sekali kerana sya tidak ingat bila kejadian itu berlaku tapi apa2pun, minta maaf dan ampun kalau pernah terasa 'dilayan' seperti itu. saya ni bukan apa, ada 'penyakit trauma' sikit kalau ditegur sapa oleh orang yg belum saya kenal. pun begitu, bergantung juga kpd cara menegur.. kalau ditegur dgn siulan2 nakal...nah..mimang otomatik datang tu penyakit sya..terpaksa jalan lurus tidak tingu kiri kanan lagi..minta maaf banyak2. terima kasih kerana nda jga sampai hati memugai sya:)

Little Mike (LM) said...

kita tidk pernah tau setiap kisah orang. Andai kita bertanya khabar pada seseorang yang ingin kita kenali dan orang itu memilih untuk berdiam diri, sudah tentunya mempunyai sesuatu sebab...

wanita desa kekal dengan cara kedesaan... kalau kita tidak biasa melihat sikap kedesaan, pasti kita rasa wanita2 kampung agak 'sombong'.. saya lelaki, anak desa pun ada masanya 'tidak selesa'melihat mereka bersikap seolah-olah tidak ada sesiapa di keliling mereka... Apa lagi kalau yg meihat itu orang dari lain kampung... tapi, saya percaya hati kita didahulukan oleh 'syak wasangka' dan perasaan 'tidak puas hati' setiap kali teguran kita tidak mendapat layanan.

biasanya, saya akan say 'hai' dengan orang yg saya kenal dan mengenali saya jg. Saya akan say 'hai' juga kepada orang (yg kenal begitu sahaja, baru kenal, tidak pernah kenal) yang memandang kita, kepada orang yang mesra dengan kita, kepada orang yang tersenyum dengan kita, kepada org yg perlukan pertolongan.. Bagi saya, saya tidak mempunyai apa2 yang saya perlu claim daripada 'hai' saya tadi... asalkan 'hai' dan 'senyuman' kita dapat menyelesakan masyarakat itu sudah cukup.

Selebihnya, kita boleh membaca keadaan di mana kita perlu approach org atau sebaliknya. Kita dapat melihat keadaan seseorang itu 'jenis yg mempunyai waktu' kepada teguran santai-santai atau sebaliknya mengikut keperluan dari segi nilai yg wujud antara anda dan org itu.. Kondisi emosi orang di dalam lingkungan sosial kita juga perlu perhatikan dengan hemat termasuk kita boleh perhatikan apa 'karekter' hati kita di sebalik 'usaha' kita menegur org dan ini dapat membantu diri kita mendasari sikap.

dalam proses bertegur-sapa, atau baru juga hendak bertegur, jika orang itu tidak dapat 'membantu' dirinya, sekurang-kurangnya kita dapat 'membantu' diri kita sendiri. hidup bermasyarakat perlukan karekter kolektif....

Salam kenal-mengenal untuk semua.. :)

BeautifulSheera said...

Mimie, ko tulis jak apa ko mau.
Ko puji2 diri ko ka.. Aku punya 29 random things very simple. OOn eword ja per number. Malas sa tulis byk2, nanti nda best la orang tau pasal aku..
kuang2..

JMimie said...

Yup Sheera..i've read urs oredy. plain, straightforward n inda bikin pening kepala membaca. I wuz thinking of doing exactly d same mcm 29 RT ko tu..hehe

Footer